Tirsdag d. 9 marts 2021
|
|
 |
 |
|
21. november 2006Web 2.0 = $ ?Adam Arvidsson (Ph.D European University Institute, Firenze) er lektor i Medievidenskab ved Københavns Universitet. Han har forsket i reklame og propagandas historie samt i udviklingen af moderne former for Branding
|
 |
 |
|
Bitconomy udgives af Advice
Digital Aps, der udvikler og
rådgiver om digital løsninger.
Advice Digital arbejder med
cms, digitale nyhedsbreve,
markedsføring, digitale års-
rapporter mv.
|
 |
|
 |
Hope and Fear - hvad er vores inderste frygt og håb for fremtiden? og hvad får virksomheder ud af at skabe verdens mest kreative by midt ude i en ørken.
Burning Man 2006 er tilbage med nye interaktive og kreative innovationsprocesser.
Bitconomy har talt med fremtidsforsker Frank Høgholm Pedersen. | Af Nikoline Lohmann Nikoline er redaktør på Bitconomy. Ud over at arbejde hos Advice Digital er hun ved at færdiggøre sin kandidat på IT-Universitetet. Journalistiske fokus: kommunikation, brugervenlighed, og mobile medier. |
| Igen i år inviterer Instituttet for Fremtidsforskning, virksomheder, privatpersoner, offentlige institutioner og andre kreative sjæle til den årlige Burning Man festival der foregår i Nevadas Ørken.
´Vi rejser ind i fremtiden, og du tager oplevelsen med hjem til din virksomhed gennem et professionelt læringsforløb.`
Dette er en kort god beskrivelse af, hvad man får ud af Burning Man, men udover dette skal også nævnes de kreative arrangementer forud for rejsen og ikke mindst det nye netværk; "Creative Man – Live!". Hvad skal der til, før en virksomhed har de optimale rammer for innovation? Hvad har kunsten at tilbyde erhvervslivet? Og hvad kan Burning Man lære os om det? Netværket vil forsøge at skabe en dialog omkring kreativitet i oplevelsesøkonomien og ikke mindst værdien af netværk, kreativitet og interaktion.
I år er temaet for Burning Man, ´Hope and Fear` - en smule dystert men samtidigt spændende, da det giver deltagerne mulighed for at udtrykke, hvad de mest frygter og håber for fremtiden.
I år vil festivalen også fremstå langt mere interaktiv end de forrige år.
F.eks vil den store mand som symboliserer Burning Man interagere med deltagerne. 
Han vil blive sænket ned i jorden eller stige mod himlen alt efter stemningen på festivalen. Hvis stemningen bevæger sig mest mod ´frygt`, vil han forsvinde ned i jorden, og ved en ´håbefuld` stemning vil han rejse sig mod himlen. Dette afmåles alt efter deltagernes frygt og håb for fremtiden.
Men hvordan kan dette så rent teknisk lade sig gøre midt ude i en ørken? Burning Man installationen vil være omkranset af ´The pavilion of the future`, som er små rum og huse med forskellig statisk eller interaktiv kunst, der enten viser frygten eller håbet for fremtiden.
Alle disse afstemningsenheder vil være tæt forbundet i et Wifi netværk som er linket til en computer indeholdende et advanceret software program. Ved at festivaldeltagerne interagerer med kunsten i form af f.eks afstemningsbokse vil Burning Man via computerprogrammet reagerer alt efter publikums stemmer.
Bitconomy har talt med Frank Høgholm Pedersen om temaet for Burning Man 2006.
I år er temaet The Future – Hope and Fear- hvorfor lige dette tema?
´Det er nemmere for folk at være kreative, hvis de har et tema at tage udgangspunkt i. Det giver selvfølgelig også en fællesskabsoplevelse, når festivalen har et gennemgående tema som i år handler om håb og frygt for fremtiden og dette vil også komme til udtryk i de mange af kunstinstallationer´.´Mange har et meget deterministisk billede af fremtiden, og dette tema skal være med til at understøtte budskabet om at; ´fremtiden er noget vi skaber`.
Hvilke virksomheder deltager typisk til Burning Man?
´Det er alle virksomheder – jeg har indtil nu fået henvendelser lige fra offentlige institutioner, banker til designbureauer. Og vi forventer, at gøre Camp Creative Man til en del af en større international lejr, hvor der er mulighed for at skabe netværk på tværs af både faglighed og kulturer.`
Vil du vide mere om Burning Man 2006 CIFS står for både tilmelding til de forskellige workshops og selve rejsen til festivalen.
Der vil blive afholdt et heldagsseminar den 22. august: "Interaktion til salg – kommer dine kunder sammen?", som handler om strategi og brand, koncepter og markedsføring, organisationskultur og om arkitektur og kunst.
Instituttet for Fremtidsforskning er endvidere arrangør af en workshop for alle "burnere": "The Future – how to reach it".
Kontakt Frank Høgholm Pedersen for flere oplysninger: fhp@cifs.dk | |

» Skriv en kommentar
 Relaterede artikler 
|
|
 |
|
|
Sidst opdateret 29-01-2009 |
|
Antal artikler 3216 |
|
Antal abonnenter 12089 |
|
Antal blogindlæg 1075 |
|
 |
|
|
Bitconomy er et digitalt magasin, der skriver om digitalisering af kommunikation, forretning og forvaltning. Vi skriver om emner som Forretning, E-handel , Tracking, Digital strategi, Statistik, Kommunikation, Online branding, Usability, Markedsføring, One-to-one, Digital annoncering, Responsmåling, Branche, Offentlig, Industri, IT-sektor, Digital Forvaltning, Kommunalreform, Selvbetjening, Infrastruktur, Demokrati, Teknologi , 3G, WLAN, Nano, Biometri, Forretning, E-handel, Tracking, Digital strategi, Statistik, Kommunikation, Online branding, Usability, Markedsføring, One-to-one, Digital annoncering, Responsmåling, Branche, Offentlig, Industri, IT-sektor, Digital Forvaltning, Kommunalreform, Selvbetjening, Infrastruktur, Demokrati, Teknologi , 3G, WLAN, Nano, Biometri.
|